Aki pedig a régi RPG-k keltette nosztalgiára vágyik, annak ott a Wasteland 2 és a jövőre érkező, nagyon ígéretesnek látszó Pillars of Eternity. A karakterfejlesztés is egyszerűbb, mint eddig volt. A karaktergenerálásnál fajunk és osztályunk kiválasztása után leginkább karakterünk külsejének részletes testre szabásával pepecselhetjük el az időt. A játék közbeni fejlődésénél pedig a szintlépések során kapott pontokat oszthatjuk el a skillfán lévő képességek és varázslatok között. Tehát egyáltalán nincs ráhatásunk attribútumaink növekedésére. Természetesen ettől függetlenül most is komolyan meg kell gondolnunk, hogy milyen képességekre tesszük a nehezen megszerzett pontokat. Ami viszont sokkal jobban kidolgozott a korábbiakhoz képest, az a crafting rendszer. A kismillió fellelhető fegyver és páncél nagyon egyszerűen és sokféle módon fejleszthető tovább, sőt az alapoktól kiindulva egyedi fegyvereket is alkothatunk tervrajzok segítségével. Ehhez természetesen alapanyagokat is be kell szereznünk, úgyhogy szorgosan gyűjtögethetjük a természetben a különböző virágokat és érceket.
Beépíthető mikro méretei
Bár a PC-s kezelőfelület bonyolultnak tűnhet, a harcok általában igen egyszerűek - a főellenségek is csak hihetetlen életerejükkel okoznak gondot. [+] A fegyvergyártás- és fejlesztés hihetetlen bővítésen ment át, szinte szédítő mennyiségű nyersanyagot szedhetünk össze és ez, kombinálva a különféle rúnákkal már-már lehengerlően sok lehetőséget jelent, nem lennék meglepve, ha néhányan teljességgel ki is hagynák a játék ezen részét. Komolyan, több órába telhet összeszedni a legjobb alapanyagokat egy jobb fegyverhez, páncélhoz, a végeredmény pedig nem is feltétlenül jobb, mint az a fegyver, ami a legutóbb levert huszadrangú démonból esett ki. Mindenesetre aki szeret szöszölni a részletekkel, annak az Inquisition nagy élmény lesz, hisz – amúgy sokszor hasznos – hátasaink között ugyanúgy lehet válogatni, mint ahogy az erődünk berendezését is módosíthatjuk. Az inkvizíciót magát is fejleszthetjük a megoldott ügyekkel, megszerzett ereklyékkel, és minden szintlépéskor itt is valami extra előnyt választhatunk magunknak.
A Tresspasserből azonban jószerivel hiányzik a lendület és az érzelem, így hiába a rendkívüli fontosságú információk, illetve a végén hozott döntésünk az Inkvizíció sorsáról, végeredményben egy csalódás. Korrekt
Sem epikus lezárásnak, sem vidám szórakozásnak nem megfelelő a Tresspasser – de legalább az biztossá vált, hogy a Dragon Age 4 miről is fog szólni.
Szoba fal ötletek nőknek
Embereink egy halott qunari katonát találnak az épületben, és természetesen valakinek ki kellene derítenie, hogy mi a fene is történt. Hamar kiderül, hogy a qunari erők Thedas-szerte terrorakciókat terveznek, illetve direkt ránk egy kommandóval akarnak lecsapni. A nyomozást az ősi elf tükrök által lehetővé tett térutazás könnyíti meg, így lineáris, olyan 4-5 óra alatt végigkövethető kalandunk fura vidékeken zajlik; egyszer egy ősi és mágikus könyvtár maradványai közt kutatunk, másszor egy gyönyörű völgyben levő templomban kajtatjuk a ránk vadászó qunari ügynököt. A játékmenet természetesen nem változik, bár az mindenképpen pozitívum volt, hogy mintha kevesebb olyan ellenfelet hajított volna rám a gép, akik immúnisak voltak mindenre. Szintén örvendetes volt a néhány bődületes erejű tárgy, amit össze lehet szedni – a kritikus találat esélyét megduplázó gyűrű például még az eddiginél is durvább gyilkológépet csinált a két tőrrel harcoló Serából. A kezünkben rejtőző erőt is új képességekkel használhatjuk ki, melyek ugyan gyengébbek, mint a régi szupertámadás, mégis muszáj lesz azt is használnunk néhány esetben.
Itt a vége, fuss el véle! Frissítve 2015. szeptember 29. 21:44
Publikálva 2015. 15:12
A Dragon Age: Inquisition eddigi kiegészítői, a Jaws of Hakkon, illetve a The Descent tulajdonképpen semmit nem adtak hozzá a játékhoz. Persze, mindkettő 8-9 órányi extra hentelést kínált, a Hakkon ráadásul egy igen szépen megalkotott terepen, de történet és karakterek terén egyik sem volt előrelépés. Az inkvizíció útjának végét jelentő Tresspasser viszont más indíttatásból készült: ez egy epilógus, amely lezárja a harmadik Dragon Age történetét, és felvillantja a negyedik rész alapvető konfliktusait. És ha csak ezt nézzük, sikeres is lett. A Tresspasser két évvel indul az alapjáték vége, Corypheus démonkirály legyőzése után. Amennyiben a kastélyunkban levő térképen a küldetés ikonjára kattintunk, meg is kapjuk a figyelmeztetést: ezt követően máshová már nem tudunk ellátogatni, azaz véget ér az utazásunk. Két év alatt mindenesetre nem sok változás történt életünkben, hacsak azt nem tekintjük, hogy egykori társaink – romantikus partnerünket néhány esetben leszámítva – szétszéledtek a világban.
Dragon Age: Inquisition - ismertető/teszt - PlayDome online játékmagazin
Ehhez kapcsolódóan az inventory megvalósítása szerintem jól sikerült, egy megfelelően átlátható felületet kaptunk, ahol könnyen el lehet igazodni. Az eddig felsorolt játékelemek egy rendkívül jól kiforrott rendszerben kelnek életre, amelyhez hozzájárulnak a nagyon változatos, akár lóháton is bejárható területek. Embertelen mennyiségű küldetést, mellékküldetést, egyéb tennivalókat lelhetünk fel a részletesen kidolgozott terepeken bandukolva, ezáltal rengeteg játékórát bele lehet ölni a játék világának felfedezésébe. Simán 100 órát is eltölthetünk úgy, hogy még mindig maradnak felfedezetlen érdekességek és megoldatlan küldetések. Ez az összetett játékvilág gyönyörű grafikai körítéssel került megvalósításra, magával ragadó hangulattal ajándékozza meg a csodaszépen megalkotott területeket. Az effektek, az animációk és a karaktermodellek egyaránt jól kidolgozottak, bár az arcoknál érezhető a már máshol is tapasztalt viaszbábu jelleg. Ugyan találkoztam pár programhibával, de a földbe és tereptárgyakba lógó végtagok a furcsa látványtól eltekintve nem akadályozták a játékélményt.
:)
myotan89 2014. 18:06
Én csak az Originssel toltam, ami sztem mestermű. Kíváncsi lennék rá -aki eddig játszott az Inquisitionnal- milyenek a benyomásai, szigorúan az első részhez viszonyítva? Egy kissé nem csalódás hozzá képest? Keelia 2014. 05. 14:06
Nos, aki az Originst szerette nagyon... annak lehet kissé csalódás lett, mert már nem követi a hagyományos RPG stílust. Szóval aki a hagyományosat preferálja, sok taktikázással, az szerintem csalódhat, mert a DA:I bár tartalmazza a taktikus nézetet is, sehol sem ajánlják, és nem véletlenül. De ha nagyon jó szereplőgárdát, és történetet szeretnél, akkor nem hinném, hogy fogsz. myotan89 2014. 17:12
Köszönöm a választ. Gondoltam, hogy kár reménykedni, persze ettől függetlenül majd ki lesz próbálva... Kár hogy nem a wardenes szálat vitték tovább, egyszer történne úgy vmi ahogy szeretnénk:P
Na majd a Witcher 3;-)
Keelia 2014. 20:54
Ismétlem, ha egy teljesen ugyanolyan játékot vártál, mint az Origins, talán csalódni fogsz, de attól még nem lesz rossz játék, sőt:)
Witcher 3 mondjuk tényleg várósabb cím, ezt elismerem:D
ajánlott olvasnivaló
- Félkör passziánsz hu http
- Dragon Age: Inquisition - ismertető/teszt - PlayDome online játékmagazin
- Csacska angyal 1 évad 174 rész
- Amadé bajzáth pappenheim kastély
- Metabo akkus ütvefúró
- Kutya nyalogatja a labatut
- Avon katalógus október/december 2021
- Eladó családi ház kazincbarcika kertváros